این کار ها را برای تجربه ی بهتر سفر با قطار انجام دهید

بعد از خرید بلیط قطار ،برنامه ریزی در مورد چگونگی گذراندن سفر از اهمیت زیادی برخوردار است.کارهای زیادی وجود دارد که می توان برای لذت بردن از سفرهای طولانی با قطار انجام داد، مانند گوش دادن به موسیقی ، خواندن کتاب ، یا صرف زمان برای رسیدن به آرامش درونی .در این مطلب به معرفی کارهایی که می توانید در قطار انجام دهید تا تجربه ی رضایت بخشی از سفر خود داشته باشید پرداختیم.

 

اجتماعی شدن

 

سفر با قطار یک زمان عالی برای آشنایی با دوستان جدید و افراد مختلف است.در قطار می توانید دو چیز عالی را همزمان با هم ترکیب کنید: سفر و دوست یابی. دوستی‌ها معمولاً ناشی از علایق مشترک و شباهت‌های شخصیتی است و سفر با قطار نیز در واقع همین است:شما به همان مقصد می‌روید، رویکرد یکسانی به زندگی دارید و از سفر با قطار لذت می‌برید. حتی اگر صندلی کناری شما همسن و سال شما نباشد، به احتمال زیاد وجوه مشترک زیادی دارید. گفتگو را شروع کنید و ممکن است از این طریق بذر یک دوستی طولانی مدت را بکارید.  

 

بازی کردن

 

سفر با قطار بهترین زمان برای انجام بازی های مختلف با دوستانتان است.

اگر تصادفاً به تنهایی سفر می کنید، چرا ذهن خود را با انجام جدول کلمات متقاطع یا سودوکو تمرین ندهید ؟ با انجام جدول کلمات متقاطع، بخش بسیار خاصی از مغز که بر دایره واژگان شما نظارت می کند، فعال تر می شود، بنابراین انجام جدول کلمات متقاطع به طور فعال به شما کمک می کند تا کلمات جدید را یاد بگیرید.

یکی دیگر از ایده های عالی برای وقت گذرانی در قطار، خواندن یک کتاب خوب است .همراه خود کتابی داشته باشید و وارد دنیای خیالی شوید و قبل از اینکه متوجه شوید، به مقصد می‌رسید.

 

موسیقی گوش کنید

در قطار موسیقی گوش کنید و از مناظر لذت ببرید. موسیقی نه تنها برای آرامش و کاهش استرس عالی است، بلکه مشخص شده است که می‌تواند شما را شادتر، سالم‌تر و سرزنده تر کند. با گوش دادن به موسیقی می‌توانید خلاقیت را تقویت کنید.بنابراین، اگر می خواهید در قطار کار زیادی انجام ندهید و تنها به مناظر بیرون نگاه کنید، موسیقی یک ابزار عالی است.

 

به پادکست ها گوش کنید

پادکست ها یک راه عالی برای پرواز در زمان هستند و برای همه چیز پادکست وجود دارد! پادکست ها راهی عالی برای یادگیری موضوعات مختلف هستند.بخاطر داشته باشید که برای گوش دادن به پادکست همراه داشتن هندزفری نیز لازم است.

شاید بهترین راه برای سریعتر گذراندن زمان، تماشای یک فیلم یا سریال خوب باشد، پس حتما گوشی موبایل خود را برای سفر آماده کنید. 

 

سفر خود را برنامه ریزی کنید

یک کار عالی برای انجام در قطار این است که برای سفر آینده خود برنامه ریزی کنید. مثلا اینکه بعد از رسیدن به مقصد چه کاری باید انجام دهم؟به کجا باید بروم و با چه کسی باید تماس بگیرم؟

 

مراقبه کنید

هنگام سوار شدن به قطار، زمان بسیار خوبی برای جدا شدن از زندگی روزمره و رسیدن به آرامش و گذراندن مدتی برای خود است. مدیتیشن به یک فعالیت بسیار محبوب برای کاهش استرس ، افزایش خودآگاهی ، افزایش تمرکز یا صرفاً برای حضور بیشتر تبدیل شده است. و نکته مهم این است که شما می توانید مدیتیشن را در هر جایی تمرین کنید، پس چرا چند دقیقه برای خود در قطار وقت نگذارید؟ اگر برای اولین بار است که مدیتیشن می کنید، دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید چندان آسان نیست، بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد: 

راحت بنشینید یا دراز بکشید 
چند نفس عمیق بکشید و چشمان خود را ببندید
توجه خود را بر نفس خود و نحوه حرکت بدن در هر دم و بازدم متمرکز کنید
به نحوه حرکت سینه، شکم و شانه های خود توجه کنید
اگر ذهن شما سرگردان است، به سادگی به تمرکز بر نفس طبیعی خود بازگردید
در ابتدا می توانید این تمرین را برای چند دقیقه انجام دهید و با تمرین بیشتر، زمان را افزایش دهید. 

 

حرف آخر:قدر تجربه سفر با قطار را بدانید.عاشقان قطار تجربه سفر با قطار را به خوبی می شناسند و هر بار به شکلی متفاوت از آن لذت می برند. آخرین کار سرگرم کننده در طول سفر با قطار، کشف جنبه های شگفت انگیز این وسیله حمل و نقل است. آرام باشید و تحت تأثیر احساسات، صداها و سکوت قرار بگیرید تا به جذابیت قطارها پی ببرید.

مطالب زیر را حتما بخوانید