مواردی که لازم است در سفر با قطار به آن ها توجه داشته باشید

مواردی که لازم است در سفر با قطار به آن ها توجه داشته باشید

آن‌هایی که تجربه سفر با قطار را داشته‌اند لذت تماشای منظره‌های اطراف،‌ گذشتن از دل کوه‌ها و دشت ها و جنگل های گوناگون ،فراموش‌نشدنی است.اگر هم تا بحال تجربه ی سفر با قطار را نداشته اید ، قطعاً دیدن تصویر حرکت قطار با دودی که از آن بیرون می‌آید شما را جذب خود کرده است.
بسیاری از مسافران برای مسیرهای طولانی لذت سفر با قطار را ترجیح می‌دهند.وقتی سوار قطار می شوید،وقت آنست که بنشینید و از سفر لذت ببرید.مواردی وجود دارد که می تواند کیفیت سفر شما را مختل کند و یا آن را افزایش دهد.در این مطلب به نکاتی اشاره میکنیم که با توجه به آن ها و رعایت آن ها،می توانید سفر رضایت بخش تری را تجربه کنید.

این موارد عبارتند از:

همراه داشتن مدارک

بدون داشتن مدارک صحیح سفر، نمی توانید سفر خود را آغاز کنید.

اگر بلیط قطار خود را به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن خریداری کرده اید، مطمئن شوید که سندی که در دست دارید بلیط معتبر برای سوار شدن به قطار باشد و نه یک کوپن الکترونیکی.اطمینان حاصل کنید که مدارک خود را فراموش نمی کنید و آن ها را در یک کیف کوچک همراه خود داشته باشید.به علاوه ی آنکه حتمن یک نسخه ی چاپی از بلیط قطار خود تهیه کرده و همراه داشته باشید.

همراه داشتن یک کیف کوچک برای اشیاء قیمتی

جدا از چمدان اصلی که دارید ، بهتر است یک کیف کوچک همراه خود داشته باشید که مدارک خود و همچنین اشیاء گران قیمت خود را داخل آن بگذارید.یک کیف کوچک در قطار کاربرد فراوان داشته و مفید است ، برای مثال زمانی که می خواهید به سالن غذا خوری قطار و یا سرویس بهداشتی بروید،همراه داشتن یک کیف کوچک بسیار راحت تر از حمل یک کوله پشتی و یا اشیا و مدارک به صورت تک تک است.

همراه داشتن اقلام خوراکی و نوشیدنی

بطری آب عایق
یک بطری آب قابل شارژ با کیفیت خوب ، این روزها کاملا ضروری است. اگر بطری عایق باشد و آب آشامیدنی شما را در طول سفر خنک نگه دارد، بسیار بهتر است.

توجه داشته باشید که همه قطارها آب آشامیدنی ندارند و بهتر است این موضوع را از ماموران قطار قبل از شروع سفر سوال کنید تا در صورت عدم وجود آب آشامیدنی درون قطار،بطری های آب خود را در ایستگاه پر کنید ، چرا که باید آب کافی برای طول سفر همراه داشته باشید (وگرنه مجبور به خرید آب معدنی با قیمت بالا در قطار می شوید).همچنین توصیه میکنیم در سفر با قطار،تنقلات کافی همراه خود داشته باشید.

بسته بندی درست وسایل

اگر می خواهید یک چمدان بزرگ همراه خود داشته باشید،بهتر است وسایل خود را بسته بندی کنید و آن دسته از وسایلتان را که ضروری هستند را در قسمت بالایی چمدان قرار دهید تا در صورت نیاز،به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید چراکه اصلن خوب نیست در فضای کمی که در قطار ممکن است داشته باشید،کل چمدان را برای پیدا کردن وسیله ی خود زیر و رو کرده و بیرون بریزید.

همراه داشتن پلاستیک زباله

همه ی قطار ها پلاستیک زباله ندارند و یا ممکن است کمی دور از دسترس شما باشد.بهتر است یک کیسه ی زباله ی کوچک با خود به همراه داشته باشید.

همراه داشتن گوش گیر سیلیکونی و بالشت سفر

قطارها می توانند در هنگام سفر و به خصوص در شب پر سر و صدا باشند.بنابراین بهتر است یک گوش گیر سیلیکونی همراه خود داشته باشید.همچنین همراه داشتن یک بالشت مسافرتی برای مواقعی که از قطار اتوبوسی استفاده می کنید،می تواند سفر را برای شما رضایت بخش تر کند.

همراه داشتن پاور بانک

شاید با تصور اینکه در قطار به راحتی به برق دسترسی دارید،گوشی خود را قبل از سفر فول شارژ نکرده و همچنین از همراه داشتن پاور بانک صرف نظر کنید.اما واقعیت اینست که ممکن است در قطار برای شارژ گوشی خود به مشکل بخورید.پس بهتر است همراه خود یک پاوربانک داشته باشید.

زمانی که قطار در ایستگاه توقف کرده است به دستشویی نروید

هنگامی که قطار ها در ایستگاه های بین راهی توقف می کنند ، به دلیل تخلیه ی توالت های خود،در ها به طور خودکار قفل می شوند،بنابراین اگر در این هنگام به سرویس بهداشتی بروید،ممکن است در به روی شما قفل شده و مجبور شوید تا شروع حرکت دوباره ی قطار در آن جا بمانید.

همراه داشتن وسایل سرگرمی

درست است که لذت بردن از مناظر سفر بسیار لذت بخش است اما صرف ساعات زیاد برای نگاه کردن مناظر خیلی زود شما را خسته میکند.بنابراین بهتر است یک هدزفری،کتاب و یا وسایل سرگرمی دیگر همراه خود داشته باشید تا در سفر طولانی با قطار خستگی کمتری حس کنید.

 

پوشیدن کفش راحت

یک جفت کفش پیاده‌روی محکم و راحت همراه خود داشته باشید، کفشی که با آن کمترین خستگی را در پاهای خود احساس کنید.بدین منظور می توانید یک جفت کفش اضافی با خود همراه داشته باشید تا هنگام پیاده شدن از قطار ، آن را جایگزین کفش راحتی کنید.

 

حرف آخر:

سفر با قطار زیبایی خود را دارد.وقتی برای اولین بار سوار واگن قطار می شوید ، صرفا به آن مانند خودرویی که قصد جابجایی شما را دارد نگاه نکنید، چرا که قطار فرا تر از فقط یک وسیله ی نقلیه ی معمولیست. با برای آنکه سفر با قطار را به بهترین نحو ممکن تجربه کرده و از آن لذت ببرید،یک سری نکات وجود دارد که بهتر است به آن ها توجه کنید،در این مطلب به ذکر این نکات پرداختیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

مطالب زیر را حتما بخوانید