مزایا و ویژگی های سفر با قطار چیست ؟

مزایا و ویژگی های سفر با قطار چیست ؟

 

شاید تا به امروز با قطار سفر نکرده باشید و دلیل آنکه دیگران قطار را به اتوبوس و هواپیما ترجیح می دهند را ندانید.در این مطلب به این موضوع می پردازیم که مزایای سفر با قطار چیست و چرا اغلب افراد سفر خود را تنها با قطار انجام می دهند و معتقدند قطار بهترین انتخاب برای سفر است.

سازگاری قطار با محیط زیست 

 از بسیاری جهات ، قطار یک وسیله ی حمل و نقل پایدارتر بوده و سازگار با محیط زیست نسبت به اتومبیل یا هواپیما است. قطارها 30 درصد انرژی کمتری نسبت به خودروها و 20 درصد کمتر از هواپیماها مصرف می کنند.در سرتاسر جهان اپراتورهای قطار دائماً در حال بررسی راه‌هایی برای تبدیل سفر با قطار به شکل بسیار پایدار حمل‌ونقل هستند.

قطارها صدای کمتری تولید می کنند، انرژی کمتری مصرف می کنند و از نظر انتشار CO2 بسیار پایدارتر هستند، بنابراین گزینه مناسب برای یک دوستدار محیط زیست ، سفر کردن با قطار خواهد بود.

اوقات فراغت شما از لحظه ای که سوار قطار می شوید شروع می شود
 

مدت زمان پشت سر گذاشتن مراحل امنیتی در فرودگاه برای سوار شدن به هواپیما می تواند کلافه کننده و اعصاب خورد کن باشد،اما در مورد قطار چنین موضوع ی نیست.شما می توانید بلافاصه سوار قطار شده و سفر خود را آغاز کنید و به نوعی از همان لحظه ی اول که وارد قطار می شوید اوقات فراغت شما شروع شده و می توانید از سفر خود لذت ببرید.

و در حالی که سفر شما در هواپیما با پیاده شدن از آن شروع می شود، اما سفر با قطار بخشی از لذت های سفر است! آرام بنشینید و از مناظر لذت ببرید. به جای آسمان‌های بی‌پایان، می‌توانید در حین سفر از حومه شهر و مناظر زیبا لذت ببرید که در هنگام پرواز یا رانندگی و تمرکز در جاده دیدن آن ها غیرممکن است.

 

سفری راحت 

 

یکی از دلایل اصلی طرفداران سفر با قطار اینست که قطار بسیار راحت تر و جادارتر از رانندگی یا پرواز است.

در قطار کمربند ایمنی وجود ندارد ، می‌توانید بلند شوید، در کنار واگن‌ها قدم بزنید و اغلب در ایستگاه‌ها برای قدم زدن پیاده شوید. در برخی از قطارهای مجلل تر، سالن غذا خوری و کافی شاپ و موارد دیگر در طول سفر شما در دسترس هستند.

سفر درجه یک اغلب گزینه ارزان‌تری نسبت به بلیط هواپیما درجه یک است.

از نور طبیعی روز از طریق پنجره های بزرگ ساخته شده برای تماشای مناظر در حال عبور لذت ببرید.

اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، فضا و راحتی قطار همیشه بهتر از محدودیت‌های فضا و تنگی آن خواهد بود.

 

گزینه های بهتر غذا و نوشیدنی
 

در برخی از سفرهای قطار (و قطعاً در گزینه های لوکس تر) غذا و نوشیدنی می تواند تجربه ای فوق العاده باشد. حتی در سرویس‌های قطار معمولی ، رستوران‌ها یا واگن‌های بوفه ای ، تنوع بیشتری نسبت به قبل و در مقایسه با هواپیما ارائه می‌دهند.

 

فاصله ی کم تا مرکز شهر 

 

اکثر ایستگاه های قطار شهری در مرکز شهر واقع شده اند. هیچ جابجایی از فرودگاه هایی که اغلب در خارج از شهر قرار دارند لازم نیست.با خیالی آسوده از قطار پیاده شوید و به مقصد بروید.

اغلب فرودگاه ها در فاصله ی زیادی از شهر قرار دارند و این موضوع برای بسیاری مسافران مشکل ساز است زیرا آن ها باید هزینه ی زیادی را برای رسیدن به شهر به وسایل نقلیه بپردازند و در زمانبندی خود به مشکل خواهند خورد.

اما در مورد قطار چنین موضوعی وجود ندارد.

امکان اتصال به وای فای 

 

در حالی که برخی از خطوط هوایی اکنون گزینه‌های وای فای را در برخی از مسیرهای خود ارائه می دهند ، اما این اتصال زمان زیادی دوام نمی آورد و اغلب با فاصله گرفتن هواپیما از زمین از بین می رود

در دسترس بودن وای فای (یا حتی توانایی استفاده از اینترنت گوشی خود) وقتی در قطار هستید یکی از مزیت های سفر با قطار است.

 

تجربه ی محیطی اجتماعی تر 

 

سفر با قطار ، تجربه اجتماعی تری نسبت به سفر هوایی ارائه می دهد. می توانید با هم کوپه ای های خود صحبت کرده و با آن ها آشنا شوید.

 

گزینه عالی برای سفر آهسته
 

اگر برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشید ، سوار شدن در قطار و لذت بردن از سرعت کمتر از سفر به مقصد فوق العاده است.در حالی که سفر با قطار دارای سرعت بیشتری نسبت به اتوبوس است اما در عین حال این سرعت به قدری زیاد نیست که فرصت کافی برای لذت بردن از سفر خود نداشته باشید.

نبود محدودیت برای وزن چمدان 

همانطور که مطلع هستید،در سفرهای هوایی تنها می توانید یک چمدان با وزن 25 کیلوگرم حمل کنید ، اما برای سفر با قطار می توانید هرچقدر که می خواهید چمدان داشته باشید و محدودیتی برای وزن چمدان وجود ندارد.

 

وجود تخت خواب برای استراحت

 

خوابیدن در هواپیما غیرممکن است (به جز هواپیماهای لوکس)اما در قطار می توانید براحتی روی تخت خود بخوابید و استراحت کنید و پس از رسیدن به مقصد، به جای اینکه خسته و خواب آلود باشید، سرحال بیدار شوید.

 

امنیت

 

افراد زیادی هستند که فوبیای پرواز دارند، اما هنوز کسی وجود ندارد که ترس از سفر با قطار داشته باشد و به همین دلیل سفر با قطار امنیت بیشتری را برای مسافران به وجود می آورد.به خصوص برای کسانی که از ارتفاع ترس دارند.

 

صرفه جویی در هزینه

 

برای کسانی که می خواهند سفری اقتصادی داشته باشند و در عین حال از سفر خود لذت ببرند،قطار نسبت به هواپیما گزینه ی بسیار مناسبی است.

داشتن فضای اختصاصی بیشتر

در سفر با هواپیما و اتوبوس فضای بسیار محدودی برای شما وجود دارد،اما در قطار کوپه ای فضای اختصاصی بیشتری خواهید داشت که می توانید بهتر و راحت تر سفر خود را انجام دهید.

جمع بندی:

سفر با قطار مزایای زیادی دارد و این مزایا سبب شده تا بسیاری افراد در مقایسه با انواع وسیله حمل و نقل،قطار را برای سفر خود انتخاب کنند.مزایایی از جمله فاصله ی کم ایستگاه تا مرکز شهر،امکان دسترسی به اینترنت،فضای اختصاصی بیشتر،امکان دیدن مناظر طبیعی،عدم محدودین حمل بار مانند هواپیما و..

مطالب زیر را حتما بخوانید