معرفی بهترین سایت های خرید بلیط قطار

معرفی بهترین سایت های خرید بلیط قطار

قصد سفر با قطار و خرید اینترنتی بلیط قطار برای خود دارید؟ 

مرجعی که به صورت اینترنتی مشغول به خرید و فروش بلیط قطار می باشد در واقع همان سایت بلیط قطار است. این سایت ها که به صورت آنلاین بلیط های قطار را به فروش می رسانند، دارای خدمات و امکانات بسیاری هستند.

امروزه تنها با چند کلیک می توانید بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.هر جا که باشید،هر زمان از شبانه روز می توانید توسط سایت های زیادی که در زمینه ی فروش بلیط فعالیت می کنند ، بلیط سفر خود را رزرو کنید.اما نکته ای که در این خصوص باید به ان توجه داشت، امنیت و اعتبار سایت برای خرید بلیط قطار است.در این پست قصد داریم به معرفی بهترین سایت های خرید بلیط قطار بپردازیم.

 

سایت رجا | سایت خرید بلیط قطار

سایت رجا برای خرید بلیط قطار

 

سایت رجا به راه آهن جمهوری اسلامی تعلق دارد و به طور حرفه ای در زمینه ی فروش بلیط فعالیت دارد.بنابراین یک سایت قابل اعتماد برای تهیه ی بلیط است که سابقه ی بسیاری هم در این زمینه دارد.

این وبسایت دارای رابط کاربری خوب و منویی آسان برای خرید بلیط است تا در کمترین زمان ممکن بتوانید بلیط خود را رزرو کنید.تنها اطلاعاتی که برای رزرو  بلیط به ان ها نیاز دارید عبارتند از مبدا ، مقصد ، تعداد مسافر و زمان شروع سفر. سایت رجا همچنین اطلاعات زیادی در زمینه ی قطار و انواع آن دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

با استفاده از این سایت می توانید کالای خود را نیز به شهر دیگری بفرستید و یا اینکه با رزرو ماشین،بعد از پیاده شدن از قطار تا مقصد مورد نظر صاحب وسیله باشید تا براحتی به مقصد خود بروید.

 

سایت مستر بلیط | سایت خرید بلیط قطار

سایت مستر بلیط برای خرید بلیط قطار

 

یکی دیگر از سایت هایی که در حوزه ی فروش بلیط فعالیت دارد مستر بلیط نام دارد.داین سایت علاوه بر فروش بلیط قطار،فروش بلیط هواپیما،اتوبوس و رزرو هتل را نیز انجام می دهد و سایت معتبر دیگری در زمینه ی خرید بلیط است که می توانید از آن استفاده کنید.مستر بلیط همچنین دارای اپلیکیشن است که می توانید آن را بر روی گوشی خود نصب کرده و از آن طریق بلیط رزرو کنید.

 

سایت فلایتو | سایت خرید بلیط قطار

 

سایت فلایتو

فلایتو یکی از سایت های بسیار معتبر و شناخته شده در زمینه ی رزرو بلیط است.دارای پشتیبانی 24 ساعته بوده و از سرعت خوبی برخوردار است و به راحتی کاربران را قادر می سازد تا با چند کلیک بلیط خود را رزرو کنند.

فلایتو نیز دارای اپلیکیشن استو این سایت طرف قرارداد کلیه ایرلان های داخلی هواییست و اطلاعاتی را در زمینه ی شهری که قصد سفر به آن را دارید در اختیار شما می گذارد.

وبسایت علی بابا | سایت خرید بلیط قطار

وبسایت علی بابا برای رزرو قطار

 اگر جمله ی خرید بلیط قطار را در گوگل تایپ کنید،علی بابا سایتی است که در اولین رتبه قرار دارد.این سایت علاوه بر بلیط قطار،بلیط اتوبوس،هواپیما و رزرو هتل و تورهای گردشگری را نیز پوشش می دهد.

وبسایت علی بابا از اعتبار زیادی در حوزه ی خرید بلط برخوردار است و می توانید با خیال راحت بلیط سفر خود را در این سایت رزرو کنید.اطلاعات گوناگونی در مورد انواع وسیله نقلیه در آن موجود می باشد و به مشتریان خود پشتیبانی 24 ساعته را ارائه می دهد.

الی گشت | سایت خرید بلیط قطار

الی گشت

سایت الی گشت دارای نسخه های اپلیکیشن اندروید و آیفون می باشد که می توانید ان ها را بر روی گوشی خود نصب کرده تا راحت تر بلیط خود را رزرو کنید.

الی گشت یکی از بهترین سایت های خرید آنلاین بلیط قطار است که  در پنجمین مورد از لیست ما برای معرفی سایت های بلیط قطار قرار دارد.

قطار یکی از ایمنی ترین وسیله های نقلیه در طول تاریخ بوده است . قدمت راه آهن ایران به سال 1261 برمی گردد . امکان تصادف با قطار و آسیب دیدگی در حین مسافرت با قطار بسیار بسیار کم است. در این مطلب به معرفی بهترین سایت های خرید بلیط قطار پرداختیم و سپس در ادامه به نکاتی را ذکر خواهیم کرد که بهتر است در هنگام خرید بلیط قطار آن ها را در نظر بگیرید.

نکات خرید بلیط قطار

توجه به نوع قطار

جقطارها نیز همچون هواپیماها که کلاس های پروازی گوناگونی دارند، از نظر کیفیت و نوع خدمات تقسیم بندی می‌شوند. بنابراین آنچه که تعیین کننده قیمت بلیط قطار است عباراتی نظیر لوکس، درجه یک، درجه دو، سالنی و… است که در واقع نشان دهنده نوع قطار و میزان امکانات موجود در آن می‌باشد. بنابراین بهتر است شما با توجه به بودجه سفر به هنگام رزرو بلیط قطار، نوع و کیفیت آن را نیز بررسی نمایید تا بتوانید مناسب ترین بلیط را برای سفر خود خریداری کنید.

اگر با خانواده سفر می‌کنید و به دنبال یک فضای شخصی هستید بهتر است به نوع چیدمان صندلی ها در قطار توجه کنید. این ویژگی با عباراتی چون سالنی، اتوبوسی و کوپه ای بر روی بلیط های قطار مشخص می‌شود. اصطلاحات اتوبوسی یا سالنی به این معنا است که در هر واگن قطار، صندلی ها همینطور به دنبال هم چیده شده اند. این نوع چیدمان دقیقاً شبیه به چیدمان صندلی های هواپیما است که شما پس از خرید بلیط هواپیما آن را مشاهده می‌کنید.

در مقابل در هر واگن از قطارهای کوپه ای، چند کوپه قرار گرفته است که ممکن است 4 یا 6 تخته باشد. قطارهای کوپه ای هر چند که بهترین نوع وسایل نقلیه برای مسافرتی هایی هستند که بخشی از زمان حرکت آنها در شب سپری می‌شود با این حال برای خرید آنها باید به تعداد تخت موجود در هر کوپه نیز توجه نمایید. این امر به شما کمک می‌کند تا با توجه به تعداد همراهان خود، فضای مناسبی را در قطار رزرو کنیدو یا اگر قصد دارید کوپه را به صورت دربست کرایه نمایید، هزینه کمتری را بابت ظرفیت باقی مانده موجود در ان کوپه بپردازید.

 

پذیرایی و امکانات رفاهی

پس از رزرو بلیط قطار و اتوبوس اغلب مسافران مسیر طولانی ای را تا مقصد پیش رو دارند. از این رو بهتر است وسیله نقلیه ای را برای سفر خود انتخاب نمایند که ساده ترین امکانات رفاهی مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد. این امکانات در قطار شامل سیستم های سرمایش و گرمایش، تهویه مناسب، سرویس بهداشتی و پذیرایی است. از این رو مناسب ترین بلیط قطار برای سفرهای طولانی، بلیطی است که به هنگام رزرو آن قابلیت سفارش غذا از منوی مشخص شده را نیز داشته باشد. بدین ترتیب شما می‌توانید پس از انتخاب بلیط قطار مورد نظر خود در آخرین مرحله خرید، نوع پذیرایی خود را نیز انتخاب نمایید و هزینه آن را روی هزینه بلیط پرداخت نمایید.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید