نکات مهم در زمینه ی خرید بلیط قطار و سفر با قطار

نکات مهم در زمینه ی خرید بلیط قطار و سفر با قطار

 

گفته می شود که همه چیز در سفر است، نه مقصد سفر و سفر با قطار مزایای زیادی دارد و می تواند تجربه ای بی نظیر و خاص را برای شما رقم بزند.هیچ چیز بهتر از ​​فرصت های گشت و گذار در کنار پنجره در قطار و نگاه کردن به مناظر نیست.در هواپیما زمان کمی برای لذت بردن از مسیر سفر وجود داشته و در اتوبوس این زمان به قدری زیاد است که برای مسافران خستگی آور می شود،اما قطار کاملن شرایط لذت بردن از مسیر را برای شما مهیا می کند.اولین قدم برای سفر با قطار خرید بلیط قطار است و در این مطلب قصد داریم به نکات مهم در زمینه ی خرید بلیط قطار و سفر با قطار اشاره کنیم.

خرید اینترنتی بلیط قطار

 

به طور کلی دو راه مختلف برای خرید بلیط وجود دارد،خرید اینترنتی و خرید حضوری.توصیه می کنیم گزینه ی اول،یعنی خرید اینترنتی را انتخاب کنید.این روش خرید به دلایل زیر توصیه می شود:

در خرید اینترنتی گزینه های متنوعی پیش روی شما قرار دارد،می توانید در سایت های مختلف جست و جو کنید تا بلیط قطار متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.همچنین می توانید نظرات کاربران در مورد هر قطار را مشاهده کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

هزینه ی کمتر دومین دلیلی است که کاربران را ترغیب به خرید اینترنتی بلیط می کند.چنانچه بلیط را به صورت اینترنتی خریداری کنید،مبلغ کمتری از شما نسب به حالتی که بلیط را به صورت حضوری بخرید از شما گرفته می شود ، به علاوه ی اینکه باعث صرفه جویی در وقت می شود.

خوشبختانه سایت های زیادی وجود دارند که توسط آن ها می توانید در کمترین زمان ممکن بلیط قطار مد نظر خود را خریداری کنید.

انتخاب نوع کوپه(تک نفره یا جمعی)

 

یکی از مزیت های سفر با قطار،وجود فضای اختصاصی برای صرف وقت با خانواده و دوستان است که به این فضای اختصاصی کوپه می گویند.کوپه ها معمولن به صورت 4 نفره یا 6 نفره موجود هستند و در دو حالت می توانید از آن ها استفاده کنید.حالت اول برای زمانیست که می خواهید با دوستان و آشنایان سفر کنید و حالت دوم هنگامی که می خواهید در سفر فضای اختصاصی تک نفره داشته باشید و افراد دیگری درون کوپه وجود نداشته باشند.

در رزرو کلی کوپه،قیمت بلیط کمتر از حالت خرید بلیط تک نفره برای همان کوپه خواهد بود.

 

خرید بلیط از سایت های معتبر

 

به دلیل تعدد سایت هایی که در زمینه ی فروش بلیط قطار فعالیت دارند،توصیه می شود سایتی را انتخاب کنید که پشتیبانی خوب و به موقعی را ارائه داده و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهد.

 

خرید بلیط رفت و برگشت

 

خرید بلیط رفت و برگشت می تواند استرس شما را برای احتمال عدم وجود بلیط در روز ولخواه شما برای برگشت کاهش دهد،اما از طرفی نیز ممکن است زمانبندی اشتباه،شما را وادار به کنسل کردن بلیط برگشت کند.

خرید بلیط لحظه آخری

 

خرید بلیط لحظه ی آخری می تواند هزینه ی شما را در هنگام خرید بلیط کاهش دهد.بلیط لحظه آخری زمانیست که تنها چند ساعت مانده به حرکت قطار،آن را خریداری میکنید.این نوع بلیط ها به دلیل زمان کم تا شروع سفر،با قیمت کمتری به فروش می رسند.

همراه داشتن مدارک کامل

 

مدارکی که لازم است برای ورود به قطار همراه خود داشته باشید عبارتند از کارت ملی و نسخه ی چاپی بلیط.هرچند امروزه همه چیز به صورت آنلاین انجام می شود اما همراه داشتن نسخه ی چاپی بلیط و کارت ملی،برای تطبیق آن ها توسط مامور واگن لازم است.

 

خرید بلیط قطار تا دو هفته قبل از سفر

 

برخی اوقات لازم است بلیط قطار را تا چند هفته قبل از سفر خریداری کنید و دلیل آن هم اینست که در ایامی که تقاضا برای سفر بالاست،به سختی می توان بلیط تهیه کرد.بنابراین برای مثال اگر میخواهید عید نوروز سفر کنید،بهتر است چند هفته قبل از سفر خود بلیط را رزرو کنید.

 

توجه به امکاناتی که در سفر ارائه می شود

 

خرید ارزان ترین بلیط ها می تواند باعث شود تجربه ای رضایت بخش از سفر خود نداشته باشید،به خصوص اگر می خواهید برای بار اول سفر با قطار را تجربه کنید.چرا که در بیشتر سفرها با توجه به هزینه ای که در قبال آن پرداخت می کنید به شما امکانات ارائه می شود.پس قطارهایی را انتخاب کنید که امکانات خوبی را پوشش می دهند تا کمترین خستگی را در سفر خود احساس کنید.

 

رزرو غذا هنگام خرید بلیط

 

اگر مسیری طولانی در پیش دارید،حتما در هنگام رزرو بلیط،یک یا دو وعده غذا نیز برای خود رزرو کنید زیرا که ممکن است در صورت عدم رزرو غذا،حتی در قبال پرداخت پول نیز در قطار به شما غذا نرسد.

 

توجه به حد مجاز بار

 

باری که باید همراه خود داشته باشید حد میزان مشخصی دارد و عدم توجه به این نکته ممکن است شما را با مشکلات متعددی مواجه کند.هر چند میزان باری که می توانید در قطار همراه خود داشته باشید از هواپیما بیشتر است،اما در قطار نیز سقف مشخصی برای همراه داشتن بار وجود دارد.به طور کلی باری که می خواهید همراه خود داشته باشید باید به گونه ای باشد که درون کوپه به راحتی جاگیرد و به اندازه ی فضایی که برای سفر در اختیار دارید باشد.

مثلن اگر یک کوپه ی 4 نفره ی دربست گرفته اید می توانید بار زیادی با خود حمل کنید اما در غیر این صورت باید میزان بار شما به قدری باشد که وسایل 3 نفر دیگر نیز درون کوپه جا گیرد.

 

مدیریت زمان در سفر و مراقبت از وسایل شخصی

 

عدم تحرک کافی در سفر ممکن است باعث ایجاد خستگی در شما شود.اگر سفری طولانی در پیش دارید،بهتر است چندین بار از کوپه ی خود خارج شوید،به رستوران بروید،چای میل کنید و در مسیر واگن ها قدم بزنید.همچنین مراقبت از وسایل شخصی ماننند گوشی همراه و.. در سفر از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

جمع بندی:

در این پست به توضیح مهم ترین نکاتی که برای خرید بلیط قطار و سفر با آن باید رعایت کنید پرداختیم.عدم در نظر گرفتن هر یک از موارد گفته شده ممکن است به تجربه ی کلی سفر شما آسیب برساند.امیدواریم تجربه ی خوب و دلنشینی در سفر با قطار داشته باشید.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید